e la konge

Är ju tamefan världens bästa!?!?! Köpte tre feta blockljus påväg hem från jobbet på rean för endast 35:-???? Lajmgröna men vad gör det..... Luktar lite kiwi momsimomsi så dessa står nu tända på bordet.

Avnjöt precis något exeptionellt gott framför dessa ljus?!?!? Är fortfarande lite i extas efter den underbara såsen jag lyckades göra? Igår försökte jag mig ju på halvfabrikatsås men det vart så jävla äckligt att jag slängde ALLT. Idag däremot.....

Arvid kommer ju skutta av glädje när det finns mat och den dessutom är ASGOD?! Pasta (vad annars?) och baconsås med vitlök å schalottenlök, philadelphia.... och vispgrädde hähäh. Åh. Soja... SÅ JÄVLA GOTTTTTTTT dör. Eller så var det för att jag var så hungrig..... Borde anyhow skriva ner alla mina goda matuppleverlser någonstans??

Har dom ju här men *palla* leta när man baa vill läsa om vad som faktiskt VAR GOTT??

Hoppas innerligt att Arvid kommer hem med "ngt gott" som man säger. Dvs något innehållande socker så mitt humör stiger. 

Påtal om socker och sötsaker så var det en handikappad kille vid namn Frode inne hos oss idag (på jobbet ej hemma). (som var söt? but not thaa point) Han började prata lite med Mathilda o fråga vad ALLLLT var ink termometrarna, frysen osv.... Fråga vad vi hette. Sen, från ingenstans, river han i sin väska och tar fram hahaha en chokladbit??? Varpå Mathilda får säga att hon inte "tål choklad" och jag får säga att jag är för mätt (när man ej ätit liksom???? hur svårt?!?!) varpå han tar upp en ANNAN godis rakt ur väskan och håller fram.......

HAHA alltså så söt. Men min mama har sagt att man inte ska eta saker från främlingar :P:P Han var väldigt angelägen om att Mathilda skulle äta en choklad hon tog emot o la bakom kassan för att den "smälter". "Kan du inte äta den nu ät den nu den smälter annars du måste äta den nu"......

Dä va dä.....


Jag inte just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0