mitt planerande

Jag lider av ett sånt sjuuuukt behov av att "planera" saker. Strukturera upp och i min hjärna så försöker jag få allting superduper planerat och baaa flyta på.

Vart t.ex. irriterad förut när F kokade vatten i vattenkokaren och gick o satte sig vid datorn när man liksom HÖRDE att vattnet typ kokat klart?????? HALLÅ??? Varför skulle du sätta dig??? Hade aldrigaldrig hänt i min värld. Jag hade stått där på 0,01 sek när den "piper" = mer effektivt?!?!

Igår när jag stod i hissen upp till lägenheten kom jag på mig själv med att tänka "Okej, du värmer först sconen i mikron, då hinner du kissa innan den är klar (pga jättekissnödighet+cphungrig) sen under tiden du äter den lägger du in focaccian i ugnen"................ Alltså?

Här tar vi inte allt som det kommer. Här går allt som planerat. Får t.ex. panik när jag lagar mat och "det ena" dröjer??? "åååhhh måste vänta på pastan i 5min!!!!" 

Så.Jävla.Jobbig.T.

Yasse säger att detta är min aspergers ha ha ha ha :(((( Dock har den gått i arv från min mamma som är likadan. Måste tänka på allt hela tiden osv. Typ ställer undan ett glas som står för nära kanten pga kan ramla ner = slipper torka upp eventuell vätska.... "amme jag värmer maten till din bror han kladdar så mycket annars" = slipper ev. missöden. 

Tar med en tröja fast det är 30+ ute för att "det kan bli kallt" och på festival är det ALLTID jag som har typ burngel (?!) eller tandpetare med mig.............  Tänker alltid IFALL ATT..... Folk borde ÄLSKA mig och använda mig som deras hjärna.

MVH Apoteket/alltiallocheyen/aspbergny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0