ett konstigt fenomen....

Har tänkt på en sak väldigt mycket när jag jobbar. När jag får ha drivein:en (om jag skriver DTn så fattar ni väl ingenting så får skriva ett långt jävla jobbigt ord, trögon!!!!) så är det ju många som betalar med kort. Kort innebär att jag måste ge kunden två kvitton, ett som dom får behålla och ett jag vill ha underskrift på. Vilket betyder att jag också lämnar ut en penna till bilisten (fint ord). 

HUUUR många gånger på en dag behöver jag egentligen säga "hehe, och pennan också!!" när bilisten ( :)) råkar hålla kvar i pennan??? Blir liksom för mycket för hjärnan att hålla reda på - ett kvitto till mig, ett kvitto att behålla, hålla i kortet och ge tillbaka pennan. Brukar sluta med att jag får tillbaka båda kvittona och får be om pennan... Helt sjukt??? Blir liksom inte förvånad längre när bilisten (:)) ser ut att vilja köra därifrån (med pennan i handen) när denne har betalat. 

Ville bara dela med mig av detta. Tycker det är lite, ja, fascinerande.


HAHA soft ju!!!! Detta har dock aldrig hänt mig. Däremot har jag haft en postbil som kört bakofram pga ratten på fel sida osv typ två dagar i rad nu. Han är riktigt rutinerad så skulle tippa på att det blir en del BKmat för honom. VIP.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0