om å være norsk

Jepp jeg er litt norsk!!! Det märks oftast inte. Men ibland gör det det. Som vid jul så har vi alltid haft (när min norska farfar levde) norska småflaggor i julgranen (?!) och "hår" på ljusen i granen för "så har man i Norge!!".

Vi äter ofta brylépudding och "sjokoladepudding" hos farmor. Fiskepudding när vi var små. Farfar brukade måla norskaflaggan på mina mackor i smöret med smörkniven när jag inte ville ha pålägg när jag var liten. "Tack för mat å dricke". Och framför allt så får jag jämt norrmännens jävla goda choklad "kvikk lunsj" med massa storkar på när någon besökt Norge eller kommer hit på besök. (handla mest om mat insåg jag nu... men.. ja)

, nu har jag bett Arra köpa hem lite kvikk lunsj så jag får känna mitt norska blod pumpa lite. JEG ER FOR FAEN NORSKE!!!


DENHÄR!!!! Minns knappt hur den smakar längre, gillar mest bara storkarna på, varför liksom??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0